Σύμπαν μηδενικής ενέργειας
αγγλικά : Zero-energy universe
γαλλικά :
γερμανικά :

Η υπόθεση του σύμπαντος μηδενικής ενέργειας προτείνει ότι η συνολική ποσότητα ενέργειας στο σύμπαν είναι ακριβώς μηδέν: η ποσότητα της θετικής ενέργειας με τη μορφή ύλης ακυρώνεται ακριβώς από την αρνητική της ενέργεια με τη μορφή βαρύτητας. Μερικοί φυσικοί, όπως ο Lawrence Krauss, ο Stephen Hawking ή ο Alexander Vilenkin, αποκαλούν αυτήν την κατάσταση «ένα σύμπαν από το τίποτα», αλλά, το μοντέλο σύμπαν μηδενικής ενέργειας απαιτεί τόσο ένα πεδίο ύλης με θετική ενέργεια όσο και ένα πεδίο βαρύτητας με αρνητική ενέργεια .

Κατά τη διάρκεια του Β 'Παγκοσμίου Πολέμου, ο Pascual Jordan υπέθεσε για πρώτη φορά ότι δεδομένου η θετική ενέργεια της μάζας ενός αστεριού και η αρνητική ενέργεια του βαρυτικού πεδίου μαζί μπορεί να έχουν μηδενική συνολική ενέργεια, η διατήρηση ενέργειας δεν θα εμπόδιζε τη δημιουργία ενός αστεριού από μια κβαντική μετάβαση του κενού. Η επεξεργασία της έννοιας ήταν αργή, με τον πρώτο αξιοσημείωτο υπολογισμό να εκτελείται από τον Richard Feynman το 1962. Η πρώτη γνωστή δημοσίευση για το θέμα ήταν το 1973, όταν ο Edward Tryon πρότεινε στο περιοδικό Nature ότι το σύμπαν προέκυψε από μια μεγάλης κλίμακας κβαντική διακύμανση της ενέργειας κενού, με αποτέλεσμα η θετική μάζα του να εξισορροπείται ακριβώς από την αρνητική βαρυτική της ενέργεια. Τις επόμενες δεκαετίες, η ανάπτυξη της έννοιας είχε προβλήματα συνεχώς από την εξάρτηση των υπολογισμένων μαζών από την επιλογή των συστημάτων συντεταγμένων. Συγκεκριμένα, προκύπτει πρόβλημα λόγω της ενέργειας που σχετίζεται με συστήματα συντεταγμένων που περιστρέφονται με ολόκληρο το σύμπαν. Ένας πρώτος περιορισμός προέκυψε το 1987 όταν ο Alan Guth δημοσίευσε μια απόδειξη της βαρυτικής ενέργειας που είναι αρνητική σε σχέση με την ύλη που σχετίζεται με τη μαζική ενέργεια. Το ζήτημα του μηχανισμού που επιτρέπει την παραγωγή τόσο θετικής όσο και αρνητικής ενέργειας από μηδενική αρχική λύση δεν έγινε κατανοητό και μια ad hoc λύση με κυκλικό χρόνο προτάθηκε από τον Stephen Hawking το 1988.

Το 1994, ο Nathan Rosen περιέγραψε μια ειδική περίπτωση κλειστού σύμπαντος. Το 1995, ο JV Johri απέδειξε ότι η συνολική ενέργεια του σύμπαντος του Rosen είναι μηδενική σε οποιοδήποτε σύμπαν συμβατό με τη μετρική Friedmann – Lemaître – Robertson – Walker και πρότεινε έναν μηχανισμό δημιουργίας ύλης με γνώμονα τον πληθωρισμό σε ένα νέο σύμπαν. Η μηδενική ενεργειακή λύση για τον χώρο Minkowski που αντιπροσωπεύει ένα παρατηρήσιμο σύμπαν, δόθηκε το 2009.

Το 2010, προτάθηκε ότι τα σύμπαντα μηδενικής ενέργειας γεννιούνται σε ζεύγη - με αντίθετη περιστροφή, διασφαλίζοντας έτσι ότι η συνολική ενέργεια και η ώθηση του πολυσύμπαντος είναι ακόμα μηδέν.