Ένα dropleton ή κβαντικό σταγονίδιο είναι ένα οιονεί σωματίδιο που περιλαμβάνει μια συλλογή ηλεκτρονίων και οπών μέσα σε έναν ημιαγωγό. Τα κβαντικά σταγονίδια είναι η πρώτη γνωστή περίπτωση για οιονεί σωματίδιο που συμπεριφέρεται σαν ένα υγρό. [1] Η δημιουργία κβαντικών σταγονιδίων ανακοινώθηκε στις 26 Φεβρουαρίου 2014 σε ένα άρθρο του Nature, το οποίο παρουσίαζε στοιχεία για τη δημιουργία κβαντικών σταγονιδίων σε πλάσμα με οπές ηλεκτρονίων μέσα σε κβαντικό πηγάδι GaAs με υπερβραχύβιους παλμούς λέιζερ [2] Η ύπαρξή τους δεν είχε προβλεφθεί πριν από το πείραμα.

Παρά τη σχετικά μικρή διάρκεια ζωής περίπου 25 picoseconds, τα κβαντικά σταγονίδια είναι αρκετά σταθερά για να μελετηθούν [1] και διαθέτουν ευνοϊκές ιδιότητες για ορισμένες έρευνες της κβαντικής μηχανικής. Έχουν πλάτος περίπου 200 νανόμετρα, το μέγεθος των μικρότερων βακτηρίων, για τον οποίο οι ερευνητές έχουν εκφράσει την ελπίδα ότι κάποια μέρα θα μπορούσαν να δουν πραγματικά κβαντικά σταγονίδια. [1]

βιβλιογραφικές αναφορές

Clara Moskowitz (26 February 2014). "Meet the Dropleton—a "Quantum Droplet" That Acts Like a Liquid". Scientific American. Retrieved 26 February 2014.
A. E. Almand-Hunter; H. Li; S. T. Cundiff; M. Mootz; M. Kira & S. W. Koch (26 February 2014). "Quantum droplets of electrons and holes". Nature. 506 (7489): 471–475. Bibcode:2014Natur.506..471A. doi:10.1038/nature12994. PMID 24572422.