Η κβαντική πληροφορία είναι η πληροφορία της κατάστασης ενός κβαντικού συστήματος. Είναι η βασική οντότητα μελέτης στην κβαντική θεωρία πληροφοριών,[1][2][3] και μπορεί να χειριστεί χρησιμοποιώντας τεχνικές κβαντικής επεξεργασίας πληροφοριών. Οι κβαντικές πληροφορίες αναφέρονται τόσο στον τεχνικό ορισμό όσον αφορά την εντροπία Von Neumann όσο και στον γενικό υπολογιστικό όρο.

Είναι ένα διεπιστημονικό πεδίο που περιλαμβάνει την κβαντική μηχανική, την επιστήμη των υπολογιστών, τη θεωρία της πληροφορίας, τη φιλοσοφία και την κρυπτογραφία μεταξύ άλλων πεδίων.[4][5][6] Η μελέτη του σχετίζεται επίσης με κλάδους όπως η γνωστική επιστήμη, η ψυχολογία και η νευροεπιστήμη.[7][8][9][10] Η κύρια εστίασή του είναι στην εξαγωγή πληροφοριών από την ύλη σε μικροσκοπική κλίμακα. Η παρατήρηση στην επιστήμη είναι ένας από τους πιο σημαντικούς τρόπους απόκτησης πληροφοριών και απαιτείται μέτρηση προκειμένου να ποσοτικοποιηθεί η παρατήρηση, καθιστώντας αυτό κρίσιμο για την επιστημονική μέθοδο. Στην κβαντομηχανική, λόγω της αρχής της αβεβαιότητας, τα παρατηρήσιμα στοιχεία που δεν μετακινούνται δεν μπορούν να μετρηθούν με ακρίβεια ταυτόχρονα, καθώς μια ιδιοκατάσταση στη μία βάση δεν είναι ιδιοκατάσταση στην άλλη βάση. Σύμφωνα με τον σύνδεσμο ιδιοκατάσταση-ιδιοτιμή, ένα παρατηρήσιμο είναι καλά καθορισμένο (ορισμένο) όταν η κατάσταση του συστήματος είναι ιδιοκατάσταση του παρατηρήσιμου.[11] Δεδομένου ότι οποιαδήποτε δύο παρατηρήσιμα στοιχεία που δεν ικανοποιούνε την αντιμεταθετική ιδιότητα δεν είναι ταυτόχρονα καλά καθορισμένα, μια κβαντική κατάσταση δεν μπορεί ποτέ να περιέχει οριστικές πληροφορίες και για τα δύο παρατηρήσιμα στοιχεία .[8]

Οι κβαντικές πληροφορίες, όπως και οι κλασσικές πληροφορίες, μπορούν να υποβληθούν σε επεξεργασία χρησιμοποιώντας ψηφιακούς υπολογιστές, να μεταδοθούν από τη μια τοποθεσία στην άλλη, να επεξεργαστούν με αλγόριθμους και να αναλυθούν με την επιστήμη των υπολογιστών και τα μαθηματικά. Ακριβώς όπως η βασική μονάδα της κλασικής πληροφορίας είναι το bit, η κβαντική πληροφορία ασχολείται με τα qubits.[15] Οι κβαντικές πληροφορίες μπορούν να μετρηθούν χρησιμοποιώντας την εντροπία Von Neumann.

Πρόσφατα, ο τομέας των κβαντικών υπολογιστών έχει γίνει ένας ενεργός τομέας έρευνας λόγω της πιθανότητας να διαταραχθεί ο σύγχρονος υπολογισμός, η επικοινωνία και η κρυπτογραφία.[14][16]